VDM organiseert bijna maandelijks activiteiten die alleen voor leden bestemd zijn. Uitgangspunt daarbij is de verbinding met de eigen musea en de collectie Dordrecht. Twee keer per jaar bezoeken we interessante exposities elders in de regio of wat verder weg. We houden zoveel mogelijk rekening met de verschillende doelgroepen binnen ons ledenbestand (leeftijd, interesses). Suggesties van de kant van de leden zijn altijd welkom. Gebruikt u daarvoor ons e-mailadres info@verenigingdordrechtsmuseum.nl.

De activiteiten die gepland zijn voor de komende maanden vindt u op deze site en in onze kwartaalberichten, die u digitaal of per post ontvangt. Aanmelden kan uitsluitend via deze website. De activiteiten die we in het verleden al hebben ondernomen vindt u onder ‘afgelopen activiteiten’ op deze pagina. Verdiepende informatie of een verslag van de activiteit leest u bij ‘kunst beeld’.

Wij werken steeds meer samen met de Vereniging Oud Dordrecht en met de Vrienden van de Grote Kerk in Dordrecht. Kijk ook eens op hun sites.

Maak het kort – theatervoorstelling

De kleine zaal van Kunstmin
21 March 2019
€ 25,- incl. inleiding en drankje

Excursie naar Oisterwijk en Oss

voorjaarsexcursie

Deelnemers
Oisterwijk
12 April 2019
€. 55,00
50

Lezing in de grote Kerk – afsluiting van de Synode

Prof. dr. F.A. van Lieburg brengt een saluut aan de Ode aan de Synode

Deelnemers
Grote Kerk
15 May 2019
gratis
300

Een tussentijds uitstapje naar Boijmans van Beuningen met Co Westerik en de Kunsthal met ‘Trouble in Paradise’

Er zijn ook mooie tentoonstellingen in Rotterdam, we regelden rondleidingen in twee ervan.

Museum Boijmans van Beuningen en de Kunsthal te Rotterdam
24 May 2019
€ 15,-: incl. rondleidingen, excl. vervoer, entrée, koffie, lunch en consumpties.

Vooraankondiging Engelandreis 2020

Engeland