Waarom lid worden van VDM

Bent u geïnteresseerd in kunst en cultuur en draagt u in Dordrecht de musea een warm hart toe?  Bent u, net als anderen, van mening dat het mooi zou zijn als vele mensen uit Dordrecht en omgeving betrokken zijn bij een van de oudste musea van Nederland.

Kunstzinnig ontmoeten

Onder de vlag van de Vereniging Dordrechts Museum (VDM) heeft zich een jonge club gevormd, genaamd KunstZin!. U kunt zich afvragen waarom ? Zoals u weet heeft Vereniging Dordrechts Museum tot doel de interesse voor kunst en cultuur bij Dordtenaren te bevorderen, door het organiseren van diverse activiteiten en evenementen, het stimuleren van museumbezoek en het financieel steunen van museumpublicaties.

VDM wil graag meer jongere leden aantrekken om een (leeftijds)gevarieerd publiek aan zich te kunnen binden.

KunstZin! is een nieuw initiatief vanuit de adviesraad van VDM waarmee zij leden tussen de 25 en 45 jaar op een dynamische manier wil laten kennismaken en verbinden met het museum.

KunstZin! wordt gepresenteerd als een culturele ontmoetingsplaats waar kennisverdieping over kunst en de ontmoeting met andere kunstliefhebbers voorop staat.

Een netwerkgroep van jonge VDM-ers op zoek naar verrassende culturele ontdekkingen en zinvolle ontmoetingen.

Voor deze doelgroep organiseert de KunstZin! ieder kwartaal op de eerste zondag van de maand van 15.00 – 17:00 uur thematische bijeenkomsten in Art & Dining.

Ontmoeten staat centraal tijdens deze bijeenkomsten. Ontmoeten van andere kunstliefhebbers maar ook ontmoetingen met verschillende kunstuitingen.

Elke KunstZin! zal er dieper worden ingegaan op een kunstwerk van het Dordrechts Museum. In een informele sfeer wordt dit besproken en worden aanknopingspunten aangereikt om oog in oog met het kunstwerk meer te ontdekken.

KunstZin! biedt ook activiteiten aan de kinderen van onze gasten. Terwijl de ouders kunst & zinnig ontmoeten worden de jonge kinderen cultureel verantwoord bezig gehouden. Zij kunnen bijvoorbeeld tekenen of schilderen, gaan aan de slag met klei en hout of maken sieraden en fantasiebeesten. Iedere bijeenkomst kunnen de kinderen iets maken en de kunstenaar in zichzelf ontdekken, steeds aansluitend bij het thema van die dag.

Alle voordelen van het VDM-lidmaatschap op een rijtje:

• Toegang tot het Dordrechts Museum, Huis van Gijn en Het Hof van Nederland
  • Het bijwonen van openingen en lezingen in het kader van nieuwe exposities in het Dordrechts Museum
  • De mogelijkheid andere kunstliefhebbers te ontmoeten en te leren kennen
  • 4 x per jaar een prachtig kwartaalbericht met actueel nieuws uit het Dordrechts Museum
  • 2 x per jaar het blad Culthure dat het Dordrechts Museum zelf uitgeeft met
    achtergrondartikelen over alle ontwikkelingen in en om het museum
  • Korting in de museumwinkel van 15%, m.u.v. boeken en artikelen in consignatie
  • De mogelijkheid om als vrijwilliger te participeren binnen diverse projecten in het Dordrechts Museum
  • Het bijwonen van avondopeningen
  • Het deelnemen aan kunstexcursies en open atelierbezoeken

Maar bovenal gaat het erom dat u middels uw contributie bijdraagt aan:

• Het stimuleren van jonge kunstenaars zoals de uitloving van de tweejaarlijkse Schefferprijs, een prestigieuze prijs voor aanstormend talent
  • Het behouden van ons cultureel erfgoed voor de toekomst
  • Het restauratiefonds, waarmee schilderijen uit de collectie in goede staat gehouden worden.

Gebruik onderstaand formulier om u aan te melden.

Aanhef*

Koningin Máxima opent tentoonstelling in Dordrechts-Museum (foto @Ruud-Baan)

Regelmatig bezoeken leden gezamenlijk een tentoonstelling

Ieder jaar 4 seizoensberichten

Doe mee aan onze ledenwerf actie!

Huidige leden weten als geen ander wat een lidmaatschap van VDM betekent. Mede door hen verhalen veel mensen over het Dordrechts Museum, Huis van Gijn en Hof van Nederland en wordt de Dordtse kunstcollectie rijker en sterker doorgegeven aan de generaties na ons.

Met meer leden kunnen wij nog meer mogelijk maken. Gaan de musea met de vaste collectie en hun tentoonstellingen nog meer over de tong.

Kent u iemand die ook betrokken wil zijn bij kunst en cultuur in Dordrecht? Bent u zelf geïnteresseerd? Of zoekt u nog een bijzonder cadeau? Dan is dit een mooi moment. Geef een cadeaubon!

Lidmaatschap cadeau

Wilt u een VDM-lidmaatschap cadeau geven voor één jaar á €. 45,00? Een VDM cadeaubon is verkrijgbaar via het aanmeldformulier op de website met vermelding van de benodigde gegevens (donateur/begunstigde).
Of via deze link