Home > Activiteiten > Excursie Museum More

08.30 uur
Vol
56

Jarenlang op het verlanglijstje van de Activiteitencommissie en van veel leden van VDM: op stap naar de Achterhoek! We bezoeken Museum More in Gorssel en reizen vervolgens door naar Ruurlo.
In het Museum More, het grootste en meest toonaangevende museum voor modern realisme in Europa met een geweldige vaste collectie waaronder Ket, Koch, Hynckes, Charley Toorop, Schumacher en Willink, zijn op dat moment naast de vaste collectie een drietal tentoonstellingen. In Kabinet I Rombout Oomen met The Rule of Law. Een schilderij met een diameter van vijf meter, een hoogte van drie meter en een lengte van acht meter waarin hij de tuin van zijn vader vastlegt.

Cornelius VöIker

Een overzichtstentoonstelling van de Duitse kunstenaar Cornelius VöIker. Zo’n 100 topstukken zijn er te bewonderen. Alledaagse dingen worden door hem op zeer speciale manier op het doek gebracht. Daarnaast is er een tentoonstelling met de titel Aan ’t water. Een vijftigtal schilderijen, tekeningen en prenten uit de laatste 120 jaar die beelden geven van zowel de aantrekkelijke kanten als de ongunstige aspecten van het water.

Vervolgens bezoeken we kasteel Ruurlo.

Deze excursie is vol geboekt!

• ’n Gesprek met Take pART