Home > Activiteiten > Workshop kunstknippen

13.00 en 15.00 uur
€. 9,00
25

Hoelang is het al weer geleden dat u met een schaartje en een tien keer dubbel gevouwen papiertje na wat handige knipbewegingen een rits mannetjes of vrouwtjes tevoorschijn toverde. Die tijd ligt ver achter u. En het zal dan ook menigeen van u ontgaan zijn dat de Nederlandse Vereniging voor Papierknipkunst 40 jaar bestaat. Er is in Westerbork zelfs een museum gewijd aan deze kunst. Wij gaan er zomaar van uit dat u daar nooit geweest bent.

Maar de kunst van het knippen kennen we allemaal. Uit onze jeugd of van reisjes en bezoekjes aan creatieve markten. Wat ons betreft hoeft u niet naar het Parijse Montmartre. Veel dichter bij huis kunt u voorbeelden van deze kunst bewonderen in het Patriciërshuis, waar onder de titel ‘Kopstukken uit de schaduw’ een aardige tentoonstelling is ingericht met oog voor silhouetten.

Eind 18de eeuw en eerste helft negentiende eeuw is het maken van silhouetportretten erg populair. Maar ook nu nog komen we silhouetten tegen. Het lijkt ons een aardig idee om ook eens een poging te wagen.

Maximaal 25 personen. De eerste sessie start om 13.00 uur, de tweede om 15.00 uur.

Opgave via deze site en door betaling van 9 euro op de bekende rekening ovv uw lidnummer.

• In gesprek met ….