Home > Activiteiten > Anselm! Film

Anselm! Film

“de Witt” voorheen “de Movies”
11 januari 2024
14.30 uur
€ 13,00

Als het even kan proberen we met de activiteitencommissie aansluiting te zoeken bij de actualiteit.
Anselm! verwijst natuurlijk naar Anselm Kiefer (1945) waarvan Rudi Fuchs in 1979 de eerste museale solotentoonstelling in Nederland organiseerde. Ik herinner me het werk voor het eerst uit 1985 waar het bij “La Grande Parade” in de grote zaal hing en destijds, (zoals de gehele tentoonstelling overigens), een verpletterende indruk op me maakte. Op dit moment is het werk van Kiefer tot en met 25-02-2024 te zien bij Museum Voorlinden in de solotentoonstelling “Bilderstreit”. We kunnen niet iedere maand met u met de bus op stap maar ga daar alstublieft op eigen gelegenheid naartoe want het komt nooit meer terug.

Niet eenmalig te zien, maar wel alleen voor ons, vertoont Geert ter Steeg van voorheen de Movies en thans “de Witt” speciaal de film Anselm! (2023). Óók deze film van Wim Wenders opgenomen in 3D met een resolutie van 6K ziet u, in ieder geval op deze wijze, waarschijnlijk nooit meer terug.

Het is een uniek portret van een van de grootste hedendaagse kunstenaars, onthult zijn levenspad, creatieve processen en inspiratiebronnen als mythen en geschiedenis waarbij u volledig , bijna letterlijk, wordt ondergedompeld in de wereld van Anselm Kiefer.

Een “must see” met na afloop uiteraard een drankje in het nieuwe de Witt.

Aanmelden en betalen met IDeal onder vermelding van Anselm Kiefer en uw lidnummer.

afbeelding hiernaast: werk van Anselm Kiefer. De foto is gemaakt door Ruud Schornagel in Museum Voorlinden.

• ’n Gesprek met Take pART