Home > Activiteiten > Eureka !!!

Eureka !!!

Deelnemers
De Vrijplaats van Het Hof
13 februari 2024
14.30 uur
€. 7,50
40

Bovenstaande kreet slaakte Archimedes in 200 voor het jaar 0, toen hij ontdekte dat water stijgt als je er een voorwerp in laat zakken, in dit geval zijn eigen lichaam bij het nemen van een bad. Ongetwijfeld is die kreet daarna nog talloze keren geslaakt door geleerden over de hele wereld. Maar we kunnen ook dichterbij huis blijven als het gaat om uitvindingen. Onze stad heeft beslist haar steentje bijgedragen aan vondsten van allerlei aard. Multinationals en wetenschappers hebben verrassende resultaten opgeleverd. Diverse verenigingen behoren tot de oudste van Nederland en dan hebben we het nog niet over de lekkernijen die hier hun oorsprong vonden. Wat te denken van de koekjes van Victoria of de frikandel?

Teun de Bruijn, stadsarchivaris van Dordt en in het depot dichtbij allerlei curiositeiten, is samensteller van de tentoonstelling ‘Eureka’ die momenteel op de zolder van Het Hof te zien is. Hij wil er ons graag van alles over vertellen. Op dinsdag 13 februari bent u van harte welkom in De Vrijplaats van Het Hof. Na de lezing kunt u op zolder de tentoonstelling bezoeken en na afloop krijgt u een drankje met iets lekkers erbij in Hofspot, de brasserie van Het Hof.

Aanmelden via deze site en door betaling van €. 7,50 euro op rekening van de penningmeester ovv uw lidnummer.

• ’n Gesprek met Take pART