Home > Activiteiten > Workshop Biesbosch

16 augustus 2022
13.00 uur
€. 25,00

Hoe dichter bij Dordt, hoe mooier het wordt.
Een van de tot de verbeelding sprekende gebieden in onze omgeving is natuurlijk de Biesbosch. Veel kunstenaars en hobbyisten hebben dit gebied al eens vastgelegd op de foto, een tekening of een schilderij. Ter gelegenheid van het verschijnen van het boek ‘Schilders van de Biesbosch’ organiseert het museum een tentoonstelling onder dezelfde titel.

Onder onze leden zitten ongetwijfeld personen die creatieve gaven hebben of deze willen ontwikkelen. In het verleden hebben we die al eens middels een workshop de gelegenheid geboden om te schilderen in de sfeer van Van Gogh. Dat leverde niet alleen een gezellige middag op, maar ook aardige kunstwerkjes.

Het lijkt ons een leuk idee om o.l.v. Diane Claessen een eigen impressie van de Biesbosch te schilderen, aan de hand van foto’s al dan niet gemaakt in de Biesbosch of op de tentoonstelling. We laten ons daarbij vooraf ook nog inspireren door René de Jong, zelf kunstschilder en vertegenwoordigd met werk van zijn hand op de tentoonstelling. Hij verzorgt op zaal een korte inleiding en daarna kunnen we op de educatiezolder aan de slag.
Voor materiaal en een natje en droogje wordt gezorgd.

Laat u ook inspireren door dit mooie natuurgebied en meld u aan via deze site en betaling van €25,- op de rekening van de penningmeester ovv Biesbosch.

• Extra aandacht voor de landschappen van Alexander Wüst