Home > Activiteiten > Voorbereidingen In het licht van Cuyp

20 januari 2021
€. 6,=

woensdag 20 januari 2021

Sander Paarlberg is zo vriendelijk geweest de lezing op video te zetten. De lezing is hieronder te bekijken

Het is dit jaar 400 jaar geleden dat Aelbert Cuyp in Dordrecht werd geboren. Het museum had dan ook grootse plannen om aan onze beroemdste schilder een grote tentoonstelling te wijden. Door het coronavirus is de tentoonstelling uitgesteld naar volgend jaar. Maar er vindt rond Cuyp nog van alles plaats, zoals aankopen, onderzoek en restauraties. Achter de schermen wordt dan ook hard doorgewerkt aan de tentoonstelling en om ons, leden van VDM, betrokken te houden bij het (verlengde) Cuypjaar en de voorbereidingen van deze geweldige tentoonstelling is het een goed idee middels lezingen ons op de hoogte te houden van de stand van zaken.

Sander Paarlberg heeft zich bereid verklaard om als eerste een lezing te geven onder bovengenoemde titel. In principe gebeurt dit in de Aert Schoumanzaal, maar als de groepsgrootte beperkt moet blijven is het mogelijk de lezing life te filmen, zodat deze ook thuis door de leden bekeken kan worden.

In een later stadium komen de restauratie van “De aanbidding van de herders” (gefinancierd door VDM), de 19de-eeuwse navolgers van Cuyp en Dordrecht, de stad van Cuyp nog aan de orde. De data van deze lezingen worden via site en bulletin bekend gemaakt.
 U kunt zich aanmelden op de bekende wijze, onder vermelding van uw lidnr en overmaking van €6 op de rekening van onze penningmeester.

Afbeelding: Aelbert Cuyp-landschap met fluitspelende herder en vee

• Bezoek aan The Movies