Het was, zeker in het begin, wel even wennen. Mede omdat het tweehonderdjarig bestaan van het museum de rode draad vormde, werd er ook veel teruggeblikt op de geschiedenis van Spanje. En dit terugblikken ging gepaard met historische beelden. Maar eenmaal gewend aan deze manier van benaderen was het smullen van de beelden en het commentaar van Jeremy Irons.

Arts in cinema is zeker in deze coronatijd een heel aardige manier van museumbezoek of een nadere kennismaking met een kunstenaar. Frida Kahlo, het Louvre en Modigliano passeerden in de tussen tijd ook al de revue. Reden om de programmering van The Movies in de gaten te houden.

Dit mag ons er natuurlijk niet van weerhouden onze eigen Dordtse musea of musea in de omgeving (nu we onze reisdriften weer moeten beperken) regelmatig te bezoeken. Een nieuwe aanwinst als Florentijnse tuin van Pyke Koch is een snel bezoek zeker waard.

Na afloop konden we op het terras dat speciaal bladvrij gemaakt was, genieten van het traditionele drankje en het lekkere weer. Als extraatje trakteerde de bioscoop ons op een bitterbal.

Meer kunst in beeld

Seizoensbericht