Home > Activiteiten > Van Gijn revisited

15.00 uur
€. 9,50
35

Natuurlijk hebben wij allemaal Huis Van Gijn geregeld bezocht. Ter gelegenheid van een speciale tentoonstelling, met vrienden, met kinderen en kleinkinderen. En altijd weer raak je dan gecharmeerd door de sfeer die er in het huis heerst en de mooie dingen die er te zien zijn. De laatste keer dat wij er met onze leden geweest zijn, was bij Slow Fashion, waar we allerlei gewaden uit de tijd van mevrouw Van Gijn konden bewonderen.
Tijdens de lockdown is er in Huis Van Gijn hard gewerkt en heeft men alles nog meer in de oude sfeer teruggebracht. De entree werd vernieuwd, diverse kamers werden gerestaureerd, de kelder is toegankelijk gemaakt en zelfs de wc wordt na uitgebreid onderzoek gereconstrueerd. De eettafel wordt om de twee maanden gedekt met een ander fraai servies en elke maandag als het museum gesloten is, probeert Elise ’t Hart in het kader van haar huisgeluidenproject in telkens een ander vertrek de geluiden op te vangen.

Binnenkort wordt het Huis in kersttooi gebracht en ademt het Huis nog meer de sfeer van weleer uit. Hoog tijd dus om naar Huis Van Gijn te gaan, waar Wyke Sybesma ons graag meer vertelt over de functies van de verschillende kamers en ons alle veranderingen laat zien.
We sluiten af met koffie of thee met iets lekkers erbij in de Dordtse Hemel.

• ‘Turner in Dordrecht’ in gesprek met Sander Paarlberg