Home > Activiteiten > Bijzondere ontmoeting

Dordrechts Museum
3 november 2016
gratis

Wees welkom op donderdag 3 november om 13.00 uur voor een kennismaking met nieuwe aankopen voor het Dordrechts Museum.

Afgelopen jaren nam u  deel aan een van de bijzondere ontmoetingen.

Een kort moment overdag waarop u een nieuw kunstwerk ziet, een medewerker van het Dordrechts Museum u informatie geeft over het werk en u desgewenst met andere leden van VDM nog even na kunt praten bij Art & Dining.

Voor nieuwe leden is dit een kans om op een eigen manier kennis te maken met nieuwe aanwinsten, het museum en VDM.

De werkgroep public relations organiseert deze momenten om leden van VDM actief te betrekken bij en te informeren over de opbouw van de collectie.

Een kort moment overdag in het museum. De ervaring laat zien: samen geniet je meer.

In de zomer van 2016 heeft VDM drie kunstwerken verworven dankzij een legaat van ons lid mevr. Roetie Dekker.

Het gaat om een werk van Toon Verhoef ( Geen titel, 2011, acryl en olieverf op linnen, 215 x 145 cm ) en twee van  Ina van Zyl, (The Remains, 2015, olieverf op linnen, 40 x 50 cm en Darling Buds, 2015, olieverf op linnen, 60 x 40 cm).

Vereniging en museum zijn blij met de aanvulling van de collectie en laten u graag hierin delen.

We verzamelen beneden om 13.00 uur bij de entree onder de Willaert en gaan samen naar boven.

Vergeet u niet uw kaart te tonen bij den balie?

Na een kort woord door dhr Kristallijn, partner van Roetie Dekker, zal Gerrit Willems, conservator moderne en hedendaagse kunst, u informeren over beide kunstenaars en hun werk.

Hij kijkt met ons naar de werken en we vragen ons af wat we zien als we kijken. Zetten de drie schilderijen ons aan het denken? Waarom vinden we het zo’n prachtige aanvulling op de collectie Hedendaagse en Moderne kunst? Zien wij een weergave van de werkelijkheid, appelleert het aan ons inbeeldend vermogen of delen we het gevoel van de kunstenaar? Kortom: we krijgen informatie en gaan voor een kort moment met elkaar in gesprek.

We zien uit naar uw komst, aanmelden is niet nodig.

Tot ziens namens de werkgroep public relations

Neeltje Mooy, bestuurslid public relations

Geesken Bloemendal – ter Horst.

• Het legaat mevrouw Roetie Dekker