Op 28 januari 2024 vond de eerste bijeenkomst van KunstZin plaats in het Hof. In een overvolle zaal ontvingen wij de Dordtse kunstenaar Gerhard Lenting, die vol enthousiasme over zijn werk vertelde en dit ondersteunde met prachtige beelden. Dat hij naast houtsculpturen van menselijke figuren ook landschapsprojecten in Europa heeft vormgegeven, was voor velen onbekend en benadrukt de veelzijdigheid van deze kunstenaar. De opzet voor Hanneke van Dordt zal velen in Dordrecht bekend zijn, net als de problematiek eromheen, waardoor er nog geen enkele zekerheid is of dit werk inderdaad op de plaats komt die uitgezocht is bij de Stadswerven.

Na deze levendige lezing, die langer duurde dan gepland – maar waarbij niemand zich verveelde – was het tijd voor de borrel in museumcafé Hofspot. Verschillende VDM’ers hadden introducees meegenomen en een aantal daarvan hebben we inmiddels als nieuw lid mogen verwelkomen.

De volgende bijeenkomst is op zondag 28 april. Houd onze website in de gaten voor meer informatie. We willen u graag uitdagen als VDM-lid om met geïnteresseerden te komen en hen ervan te overtuigen lid te worden van onze mooie vereniging.

Namens KunstZin, Nelleke Smits-Oerlemans, bestuurslid

Meer kunst in beeld