Home > Activiteiten > ‘Verstild Dordrecht’

07.00 v.m.
€ 17,50 incl. ontbijtbuffet
30

De fototentoonstelling met de titel Verstild Dordrecht hebt u ongetwijfeld al bekeken. Dordrechtse beelden van een stad rond de vorige eeuwwisseling. Havens, waar zeilschepen plaats maken voor stoomschepen, wijken en spoor in aanbouw, opkomende industrie, maar vooral beelden die de sfeer van die tijd oproepen. De tijd wordt even stil gezet.
Nu ruim 100 jaar later willen wij verstild Dordrecht van dít moment laten zien. De sfeer proeven die er nu vroeg in de morgen in de stad hangt bij de havens, in het centrum, bij de Grote Kerk of het Groothoofd.
In navolging van H.J.Tollens en J.Pelger bezoeken we de mooiste en meest fotogenieke plekken van Dordrecht onder de inspirerende begeleiding van de Dordtse fotograaf Huib Kooyker, die ons tips kan geven waar we op moeten letten. Gewapend met een fototoestel, of simpelweg een mobieltje of ipad proberen we de sfeer en de stilte in de stad te vangen.
We doen dit op donderdag 22 maart, het begin van de astronomische lente (Equinox), bij uitstek een dag waarop het licht een positieve rol kan spelen.
Hiervoor moeten we uiteraard wel vroeg uit de veren. We verzamelen om 7.00 uur onder het poortje van het gebouw De Munt, Munt 5 (zijstraatje van de Voorstraat). Vandaar lopen we door de ontwakende en nog stille stad.
We eindigen ook weer in Lunchroom De Munt waar een uitgebreid ontbijtbuffet voor ons klaar staat. Daar kunnen we ook de schilderijen bewonderen door leden van Teken – en Schildervereniging Studio 76 gemaakt, die hetzelfde onderwerp hebben.
Natuurlijk verwachten we dat u ons deelgenoot maakt van de door u gemaakte foto’s. Wij op onze beurt maken hiervan een collage voor de site, facebook en het Zomerbulletin. Met extra aandacht voor de door de jury gekozen winnaar, die uiteraard met een prijsje beloond wordt.
Wilt u nog extra inspiratie opdoen voor deze activiteit, de tentoonstelling Verstild Dordrecht is nog tot 27 mei.

• Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
    And there is no space, but there's left and right