Home > Activiteiten > The Movies ofwel Filmtheater De Witt

22 augustus 2023
14.00 uur
€. 14,00

Na een uitgebreide verbouwing is het deze zomer weer mogelijk een bezoek te brengen aan The Movies, voortaan Filmtheater De Witt geheten. In het verleden hebben we daar een aantal keren genoten van mooie kunstfilms. Het lijkt ons een goed idee om deze zomer (in augustus) een bezoek te brengen aan het filmtheater, zodat we het gebouw in de nieuwe vorm kunnen bewonderen en kunnen genieten van een mooie film.

In overleg met Geert ter Steeg zijn we uitgekomen op de film Dichtbij Vermeer. In deze film krijgen we de organisatie van die tentoonstelling te zien. Daarbij wordt ons veel geleerd over de werkwijzen en de omstandigheden van Vermeer in Delft en krijgen we een prachtige inkijk in de praktijk van het internationale bruikleen; een complexe wereld vol spanning en diplomatie. Een mooie manier voor ons om het Vermeerjaar af te sluiten.

Op dinsdag 22 augustus bent u welkom in het filmtheater. Inloop vanaf 14.00 uur. Film start om 14.30 uur.

Kosten 14,- waarin begrepen een drankje na afloop.
Opgave via deze site en door overmaking van het bedrag onder vermelding van uw lidnummer en: film.