Home > Activiteiten > Excursie Koninklijk Museum Schone kunsten in Antwerpen (Extra)

Excursie Koninklijk Museum Schone kunsten in Antwerpen (Extra)

Antwerpen
29 april 2023
hele dag
Vol

OOK DE TWEEDE REIS IS VOLGEBOEKT! HELAAS KUNT U ZICH NIET MEER AANMELDEN.

Op zaterdag 29 april brengen we een extra bezoek aan KMSKA in Antwerpen. Dit museum is najaar 2022 heropend na een grondige restauratie en uitbreiding. Wereldberoemde werken zijn hier te bewonderen, Titiaan, Rembrandt, Chagall, Rodin en vele anderen. Daarnaast herbergt het museum 7 eeuwen kunst van de Vlaamse primitieven tot de expressionisten. Klassieke naast moderne kunstwerken vinden hier een plaats, soms naar periode gerangschikt, soms thematisch.

Op 29 april laten wij ons rondleiden in dit geweldige museum. Wees er wel op bedacht dat de rondleidingen uitgebreid zijn, houd daarmee rekening met uw schoeisel. Uiteraard proberen we vooraf koffie te drinken en laten de invulling van de lunch verder aan u over.

Het vertrek per bus zal om 9.00 uur zijn vanaf het Halmaheiraplein in Dordrecht. Terugkeer rond 16.30 uur in de middag.

Aanmelden en betaling van € 55,- alléén middels iDeal via de site van VDM op de rekening van de penningmeester ovv KMSKA. Andere wijzen van aanmelding en/of betaling worden niet in behandeling genomen.

Het bedrag in inclusief museumentree, rondleiding, koffie en uiteraard de busreis naar en van Antwerpen.

DE REIS GAAT ALLEEN DOOR ONDER VOORBEHOUD VAN EEN VOLLE BUS. Tegelijkertijd is het aantal deelnemers beperkt dus wacht niet met aanmelden want vol is vol.

afbeelding: Jacob Jordaens: Zoals de ouden zongen

In de tuin is de beeldencollectie van voor de restauratie weer in glorie hersteld. Voor de inrichting hiervan is overleg gepleegd met de buurtbewoners, de tuin is namelijk een publieke ruimte met erfgoedwaarde. Het museum zelf ziet de tuin als een eerste museumzaal.

• Videoverslag excursie naar Singer in Laren