Home > Activiteiten > Stad in beeld/ beeld in park

Stad in beeld/ beeld in park

Park Merwestein,
29 mei 2021

De activiteit gaat niet door in verband met de coronamaatregelen. De leden die zich aangemeld hebben krijgen hierover apart bericht.

We nodigen wel iedereen uit de beelden in het park op eigen gelegenheid te gaan bekijken. De QR-codes die inmiddels bij de beelden geplaatst zijn geven voldoende informatie. De geplande foto wedstrijd gaat gewoon door.

We hebben wat met bomen in deze tijd. In het museum is de mooie tentoonstelling Diepgeworteld verlengd. Daarnaast heeft de Bomenstichting een wandelroute uitgestippeld langs monumentale bomen in de stad, een route die uiteraard begint bij de eeuwenoude bomen in onze museumtuin.

Maar ook in Park Merwestein zijn zeer fraaie bomen te bewonderen. Het komend voorjaar wordt daar in het kader van ‘800 jaar Dordrecht’ én het feit dat het park 135 jaar bestaat, daarmee het oudste stadspark, een beeldententoonstelling georganiseerd door een hiervoor speciaal in het leven geroepen comité. Deelnemers zijn een twaalftal kunstenaars die allen een zekere binding hebben met Dordt. Bekende namen zijn onder andere Lucien den Arend, Roel en Marry Teeuwen en Erik Sep (stadskunstenaar 2019-2020). In de geweldige ambiance van het park stellen zij een van hun werken werk ten toon.

Het park wordt dan omgetoverd in een beeldentuin, waar de beelden alle ruimte krijgen en tot hun recht komen. Wij zijn van plan op 29 mei met u langs deze beeldenroute te lopen waarbij een aantal van de deelnemende kunstenaars aanwezig is om iets over hun werk te vertellen. Aan dit project is ook nog een fotowedstrijd verbonden: boom en beeld. Wie weet kunt u dan al een aardige foto maken, maar daar hebt u ook de hele zomer nog de tijd voor.

Zie voor meer informatie deze website

• Interview met Suzanne Harleman, projectleider tentoonstellingen DM