Home > Activiteiten > Rondleiding en introductie op Kees Verwey en zijn idolen

15.00 uur
€. 5,00
40

Goede wijn behoeft geen krans. Op dit moment biedt het Dordts museum ons naast de vaste collectie maar liefst drie mooie tentoonstellingen: Vriendschap verrijkt (25 jaar bedrijfsvrienden), Beet en Kees Verwey en idolen.

Over Beet hebben we een lezing gehad, gegeven door Henk Slechte, de gastconservator. Indirect besteden we in november nog aandacht aan Vriendschap verrijkt waar tot 13 oktober de laatste aankoop ‘’ Landschap met twee koeien bij een herder en een melkmeid” van Thomas Gainsborough nog te zien is.

De prachtige tentoonstelling, gewijd aan het werk van Kees Verwey verdient uiteraard onze aandacht. Natuurlijk hebt u zijn werken al bewonderd, de kleurrijke taferelen, de stillevens en de portretten, naast werken van zijn idolen als Breitner,  Picasso en Appel en vele anderen. Maar een wat nader ingaan op zijn werk en de invloed van die idolen is nog zeker de moeite waard.

Judith Spijksma, conservator van ons museum en samensteller van deze tentoonstelling, geeft ons op 1 oktober een rondleiding  over deze tentoonstelling, of in geval van overintekening in de Schoumanzaal een toelichting of korte introductie. Daarna begeleidt zij de belangstellenden bij een rondgang over de tentoonstelling.

Bent u geïnteresseerd in het werk van Verwey, aarzel dan niet om u op te geven.

Uw aanmelding wordt definitief als u €. 5,00 hebt overgemaakt op bankrekeningnummer NL16INGB0003395896, t.n.v. Vereniging Dordrechts Museum. Bij ‘handmatig’ overmaken vermeld u de naam van de activiteit ‘rondleiding Kees Verwey’ en uw lidnummer. Op uw VDM-pas staat uw lidnummer en of het een enkel dan wel een duo-pas is.

Vult u uw IBAN-nummer in dan zorgen wij voor de incasso.

U kunt ook betalen via iDeal.

• KunstZin