Home > Activiteiten > Nieuw en niet zo nieuw, ofwel heden en verleden, het thema van onze excursie naar Voorschoten.

Deelnemers
Najaars excursie naar Voorschoten
14 september 2018
gehele dag
€ 55,-
50

De curator van de KRC collectie kon ons om gezondheidsredenen helaas niet op 14 september ontvangen. De excursie is inmiddels verplaatst naar donderdag 29 november. De deelnemers aan de excursie zijn hierover ingelicht. Ook is de excursie volgeboekt. Het is helaas niet mogelijk om een tweede excursie te organiseren.

Door omstandigheden kan het bezoek aan De Zilverfabriek, met de bijzondere collectie internationale hedendaagse kunst, niet meer plaats vinden. Het vervangend ochtendprogramma wordt een bezoek aan het Mauritshuis, de tentoonstelling National Trust – Hollandse meesters uit Britse landhuizen.

Ons middagprogramma bestaat uit een bezoek aan kasteel Duivenvoorde. Dit kasteel wordt nog altijd particulier bewoond, bevindt zich in een mooi parkachtig landschap waarin het goed wandelen is, het park loopt als een groene corridor zelfs door tot in De Horsten. Duivenvoirde (zo heette het destijds) wordt al genoemd in 1226, is nooit verkocht maar door overerving steeds binnen de familie gebleven en wordt nu bewoond door de familie Schimmelpenninck van der Oye. Wij worden rondgeleid langs een collectie die zeker niet hedendaags is maar ook hier zullen wij prachtige dingen te zien krijgen en genieten van kunst en verzamelingen. Veel voorouderlijke portretten, er is zelfs een portret van ‘onze’ Cornelis van Beveren, maar ook datgene wat er door de diverse families in de loop der eeuwen zoal is verzameld.
Zoals gewoonlijk wordt voor een goede lunchlocatie gezorgd.

• Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
    And there is no space, but there's left and right