Home > Activiteiten > Keuze aankoop kunstwerk winnaar van De Scheffer 2017

15.00 uur
€ 4,-
45

In het auditorium van het Dordrechts Museum wordt een bijeenkomst georganiseerd waarbij VDM leden betrokken worden bij de keuze voor de aankoop van kunstwerk van de winnaar van De Schefferprijs 2017. Deze keuze zal in het lustrumweekend bekend worden gemaakt.

De Schefferwinnaar 2017 is RaQuel van Haver. Zij krijgt, zoals bekend, een tentoonstelling in het Dordrechts Museum. Deze wordt geopend op 29 oktober.
Uit het tentoongestelde wordt werk gekozen dat door de vereniging aangekocht wordt. Uitgangspunt bij die keuze is de doorgaande lijn van de collectie van het Dordrechts Museum. In het lustrumjaar willen wij leden van de vereniging hierbij betrekken.
Conservator Gerrit Willems start met een interview met de winnende kunstenaar. Na het interview bezoek in kleinere groepen aan een afdeling van het museum en De Scheffer tentoonstelling. Zij worden daarin begeleid door de Dordtse juryleden Gerrit Willems, Ada van de Vijver of Ton Kraayeveld.
Terug in het auditorium verwoordt en motiveert een vertegenwoordiger van een groep welk schilderij in hun ogen het beste past in de collectie van DM, dan wel aangekocht dient te worden. Met de aanwezigen wordt een collectief gesprek gevoerd over kunst. Een keuze maken is een complex proces, waarbij het gaat om engagement en commitment met de hedendaagse kunst.
De middag wordt afgesloten met een gezamenlijk drankje. Hebt u interesse om hierbij aanwezig te zijn, meld u dan aan via de website. Maximaal 45 personen.

Omdat de kunstenares op 17 november verhinderd is (zij is dan ‘artist in residence’ in Lagos, Nigeria) is de activiteit verplaatst naar 3 november.

• Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
    And there is no space, but there's left and right