Home > Activiteiten > Kerstconcert Donderdag 26 december

12.00 uur
gratis

Kerstconcert, tweede Kerstdag 12.00 uur

Merwe’s Oratorium Vereniging (MOV) zal wederom het traditionele Kerstconcert op tweede kerstdag verzorgen. Het koor staat, zoals gebruikelijk, o.l.v. Patrick van der Linden en wordt begeleid door Caecilia Boschman  aan de vleugel. Het koor brengt een selectie van de mooiste Engelse Christmas Carols, gearrangeerd door o.a. David Willcocks en John Rutter. Daarnaast nog enkele muzikale verrassingen.

Merwe’s Oratorium Vereniging (MOV) profileert zich als “kwaliteitskoor in Hollands oudste stad”. Volgend jaar viert het koor het 100-jarig bestaan, waarbij ook een verbinding wordt gelegd met het 800-jarig bestaan van de stad Dordrecht. Zo zal op 13 maart de speciaal voor MOV gecomponeerde “SURA-cantate” worden uitgevoerd, over een Dordtse martelares/heilige die volgens de legende de bouw van de Grote Kerk mogelijk zou hebben gemaakt. Tijdens dit jubileumconcert voert MOV een staalkaart uit van het koorrepertoire (Bach, Mozart, Rachmaninov, Fauré, Gjeilo en anderen). MOV voert ook een jubileumactie om vrienden en donateurs te werven, de zgn. “Club van 100”-actie. Voor meer informatie klik hier

Deelname gratis, incl. 1 drankje

Deelnemers maximaal 120

• Kim van Norren Schefferwinnaar 2011