Home > Activiteiten > Informatieavond Jongkind en zijn vrienden

Auditorium Dordrechts Museum
21 maart 2017
19.30 uur, Franse dagschotel 18.30 uur
gratis; facultatief kosten dagschotel en consumptie

In het kader van het 175 jarig bestaan organiseert de vereniging een reis naar Frankijk. We kunnen u melden: “Op reis naar Jongkind en zijn vrienden” gaat door. Verheug u met ons op een cultureel zeer interessante reis. Johan Barthold Jongkind (1819-1891) is immers een sleutelfiguur in de schilderkunst van de 19de eeuw en pionier van het impressionisme.

De reis is volgeboekt! (met wachtlijst).

Op dinsdag 21 maart a.s. om 19.30 uur organiseren we een informatieve avond voor alle mensen die zich hebben aangemeld. Zij hebben over de opzet van de avond al separaat bericht gekregen. Op de agenda staat informatie over het programma, over de locaties die we bezoeken en de dagelijkse programmering. We vertellen wat men vooraf ter voorbereiding kan gaan lezen. Een aantal praktische zaken van het reisplan vullen we deze avond samen in. Voor de touroperator is het van belang de juiste gegevens te bezitten.

Deze avond staat ook in het teken van onderlinge kennismaking. De leden van de werkgroep Frankrijkreis zullen aanwezig zijn, Miriam van Riel namens de reisorganisatie en natuurlijk een vertegenwoordiging van het VDM bestuur. Art & Dining helpt ons om alvast in de stemming te komen.

De deelnemers van de reis kunnen op eigen kosten een dagschotel gebruiken, die bestaat uit coq au vin, vergezeld van een glas beaujolais primeur of frisdrank en een kopje koffie toe. Om de prijs hoeft u deelname aan de maaltijd niet te laten. Voor de eerste ontmoeting met medereizigers is het een goede start. Gaat u niet mee op reis, maar bent u toch benieuwd: wees welkom.

Na de aftrap van de Frankrijkreis in het winterbericht 2016 is het aanmelden voor de reis zeer voorspoedig verlopen. Binnen twaalf uur was het maximale aantal bereikt. Er zijn inmiddels 47 inschrijvingen. De reis is definitief bij reisbureau de Jong Intra Vakanties geboekt. Ook de verdere voorbereidingen zijn in volle gang.

In de zomer volgt een presentatie over Jongkind en zijn vrienden. Deze zomeravond zal toegankelijk zijn voor alle leden van de Vereniging en de aankondiging leest u in een kwartaalbericht, op de VDM website en onze Facebookpagina.

• Verslag van rondleiding “John van t Slot nader bekeken”