Home > Activiteiten > Film ‘Mijn Rembrandt’

11 juni 2020
€. 12,50 incl. drankje
30

Nu we heel langzaam loskomen van de lockdown gaan we bekijken wat voor kleinschalige mogelijkheden er op korte termijn zijn, in het mu- seum, in de stad en in de directe om- geving. De al eerder geplande activiteiten worden verplaatst. Rot- terdam hopen we in september te bezoeken. We gaan in overleg met het museum wat we in juli of augus- tus kunnen doen. En voor de maand juni hebben we al wat op de plan- ning staan. Houd de website in de gaten voor andere activiteiten.

Speciaal voor onze leden, althans het maximale aantal, is er op 11 juni een voorstelling van de film Mijn Rembrandt. Deze film geeft een beeld van de zoektocht naar werken van Rembrandt door kunsthande- laar Jan Six, nazaat van Six die door Rembrandt zelf nog geportretteerd is. Oeke Hoogendijk duikt in de wonderlijke gangen van kunstken- ners en -kopers. Ze laat zien hoeveel plezier de schaarse bezitters van een echte Rembrandt beleven aan dit werk. Een echte Rembrandt doet iets met je, blijkt duidelijk uit deze film. Daarnaast staat de film bol van intri- ges bijvoorbeeld rond de aankoop van de portretten van Oopjen en Marten en de zoektocht van Jan Six naar een tweede Rembrandt.
Wel duidelijk is dat de schilderijen van Rembrandt na 350 jaar nog niets aan aantrekkingskracht hebben in- geboet. De film laat ook zien wát het werk technisch zo bijzonder maakt en waarom mensen zo diep geraakt worden door zijn schilderijen.
Wij gaan het zien in The Movies.

Uw aanmelding wordt definitief als u uw bijdrage hebt overgemaakt op NL16INGB0003395896. Vermelding: naam van de activiteit en uw lidnummer.  Op de VDM pas staat uw lidnummer en of het om een enkele dan wel een duo-pas is.

U kunt betalen via iDEAL.

• “Drie Kronen.” (een poëtisch triptiek)