Home > Activiteiten > Bezoek aan de Lakenhal

11.00 uur
Vol
24

Rondleiding €7,50; toegang MJK , Ver. Rembrandt en VIP-kaart gratis, plus extra bijdrage €7,50.

Na een grondige verbouwing is de Lakenhal in Leiden een paar maanden geleden heropend door koning Willem Alexander. Reden genoeg om daar eens een kijkje te nemen. Niet op de manier van een echte excursie, maar op eigen gelegenheid zoals we dat onlangs naar Rotterdam deden.

In de Lakenhal krijgen we een rondleiding die aandacht besteedt aan de huidige tentoonstelling “Jonge Rembrandt-rising star”. In Leiden, zijn geboortestad, begon immers de carrière van Rembrandt. Zijn vroegste werken, die een mooi beeld geven van zijn ontwikkeling, zijn er te bewonderen  Zelfs uit Amerika zijn er werken uit die jonge periode in bruikleen. Na 400 jaar voor het eerst terug in eigen stad.

Daarnaast komt de architectuur van het gebouw aan bod. Van een gebouw bestaande uit verschillende delen, elk uit een andere periode, werd middels een centraal binnenplein een eenheid gemaakt. Elk gebouwdeel kreeg zijn eigen karakter: de 17e-eeuwse Lakenhal, de 19e- eeuwse kunstzalen, de 20e-eeuwse Papevleugel en de nieuwe 21e-eeuwse tentoonstellingszalen. Het bereiden van nieuwe stoffen en producten met het oude keurmerk ‘Leids laken’ is nieuw leven ingeblazen en deze stoffen zijn vanaf dit jaar te koop in de museumwinkel.

Gaat u mee? Al met al reden voldoende voor een tochtje Leiden, per trein of per auto, dat is aan u. Wel graag aanmelden op de bekende manier.

Uw aanmelding wordt definitief als u €. 7,50 hebt overgemaakt op bankrekeningnummer NL16INGB0003395896, t.n.v. Vereniging Dordrechts Museum. Bij ‘handmatig’ overmaken vermeld u de naam van de activiteit ‘Bezoek Lakenhal’ en uw lidnummer. Op uw VDM-pas staat uw lidnummer en of het een enkel dan wel een duo-pas is.

Vult u uw IBAN-nummer in dan zorgen wij voor de incasso.

U kunt ook betalen via iDeal.

• Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
    And there is no space, but there's left and right