Home > Activiteiten > Anders kijken naar kunst op 17 augustus gaat niet door

Anders kijken naar kunst op 17 augustus gaat niet door

Dordrechts Museum
16.00 uur

Woensdag 17 augustus om 11.00 uur bent u welkom in het Dordrechts Museum.
Iets langer kijken naar kunst …of anders kijken naar kunst… of meer kijken naar kunst.
Wij gaan dit andere kijken beoefenen in groepen van maximaal 15 deelnemers, onder deskundige begeleiding van een medewerker van het museum.

Kunst komt nooit zomaar uit de lucht vallen, het komt uit iets voort. Kunnen wij kijkers hier achter komen? Zet de kunst ons aan het denken, zien wij een weergave van de werkelijkheid of van het gevoel van de kunstenaar? Vanuit deze gedachte gaan wij een tweetal schilderijen o.a. van Gerard Verdijk bekijken en bespreken, waarbij wij gezamenlijk, al discussiërend, nader ingaan op wat wij zien, proberen te ontdekken welke bedoeling de kunstenaar heeft met zijn schepping en welke betovering ervan uitgaat.

• Gerard Verdijk – Retrospectief