Voorlinden in het klein. Zo hebben we ons tripje naar Bergarde in Heerjansdam gepromoot en achteraf konden de aanwezigen zich daarin prima vinden. Een ruimte met een wisselende tentoonstelling, een gebouw voor de vaste collectie en daarachter een groot landgoed met op dit moment prachtige bloemen en verrassende waterpartijen.

Aan de hand van twee rondleidsters vernamen we de achtergrond van dit museum en kregen we extra informatie bij een deel van de collectie, variërend van panty’s omgevormd tot een kunstwerk, een Lucebert en een Appel, werken van Jan Worst, mooie wandkleden en een kast waarin je moest kruipen om je daar door de sfeer te laten verrassen.

Na een wandeling door een deel van het landgoed bezochten we Eetcafé Het Dorpshuis, op een steenworp afstand van Bergarde, waar we onder het genot van een drankje op het terras nog wat na konden praten. Al met al een gezellig en geslaagd uitstapje.

Was u niet in de gelegenheid met ons mee te gaan, van donderdag tot en met zaterdag kunt u daar gewoon terecht.

De Scheffer

Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
And there is no space, but there's left and right

Seizoensbericht

Zomerbericht 2015

Dijkhuis van Albert Zwaan

De Scheffer

Charlotte Dumas Schefferwinnaar 2008

In de tentoonstelling - Graag gezien- werd haar foto gecombineerd met een schilderij van vroeger.