Wat leven we in een vreemde periode. Misschien heeft een VDM- lid zin om naar een van onze Dordtse musea te gaan, maar is de drempel om (alleen) te gaan net te hoog.

Daarom hebben we als bestuur de activiteit ‘MuseumMaatje’ bedacht, om misschien het eenzame gevoel te doorbreken en samen te genieten van kunst en cultuur in ons museum op een manier die in deze periode wel kan: met enkele personen, op 1,5 m.
Er hebben zich een aantal VDM-vrijwilligers en gidsen van het Gilde beschikbaar gesteld op elke dag van de week incl. het weekend. Samen kunt u dan een van de musea te bezoeken en een dagelijks gesprek voeren over kunst en cultuur.

Hoe werkt het?
VDM-leden kunnen zich met een gewenste datum en dagdeel, en hun VDM-lidnummer aanmelden bij neeltje@verenigingdordrechtsmuseum.nl. Een beschikbare vrijwilliger wordt dan gekoppeld aan het VDM-lid. Samen kan dan een afspraak gemaakt worden op welk tijdstip en welk museum (Dordrechts museum, Huis van Gijn, Hof van Nederland) u zou willen bezoeken. Iemand eventueel ophalen (met mondkapje) op woensdagochtend behoort tot de mogelijkheden. De verdere invulling is dus geheel aan de gezamenlijke ‘match’.

De Scheffer

Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
And there is no space, but there's left and right

Seizoensbericht

Zomerbericht 2015

Dijkhuis van Albert Zwaan

De Scheffer

Charlotte Dumas Schefferwinnaar 2008

In de tentoonstelling - Graag gezien- werd haar foto gecombineerd met een schilderij van vroeger.