Home > Activiteiten > Schalcken diner bij kaarslicht

2 maart 2016
17.00 - 21.00 uur
100

Een avond rond de kunstenaar van het verleiden. Speciaal voor onze leden en hun introducés organiseren wij op 2 maart een exclusief diner bij kaarslicht. In de sfeer van Schalcken, de kunstenaar van het verleiden, willen wij op onze beurt u in verleiding brengen. Hoe we dat doen? Dat blijft een verrassing.

Voorafgaand aan de avond vragen wij de tentoonstelling zelf te bezoeken. Dit kan op ieder door u gekozen moment. U krijgt dan een duidelijk beeld van de sfeer waarin wij u later die avond willen brengen. De kunst van Schalcken is pure verleidingskunst. Zijn kaarslichtscènes zijn geraffineerd en intiem, prikkelende onderwerpen én een verbluffende techniek maken de schilderijen van Schalcken onweerstaanbaar.

Vanaf 17.00 uur bent u welkom in De Zaal waar u nog meer verleid wordt en in de sfeer gebracht door een ‘zinnen prikkelende’ lezing door Sander Paarlberg, conservator oude kunst. Hij beschrijft ons tot in detail het leven van Schalcken en zijn tijdgenoten en geeft een toelichting op zijn werk. Werk dat u al bewonderde op de tentoonstelling met titel: `Schalcken, kunstenaar van het verleiden`.

Na de lezing wordt u in de lounge verrast met een glas prosecco, bij uitstek een feestelijke start van de avond. Vervolgens gaan we genieten van een tongstrelend viergangen diner, verzorgd door Art & Dining en passend bij deze gelegenheid.

IMG_1340

Het diner vindt, hoe kan het anders, plaats bij kaarslicht. Aan grote ronde tafels gaan we allereerst genieten van een kleurrijk palet van diverse voorgerechtjes. Het hoofdgerecht bestaat uit een combinatie van vlees en vis. Het dessert omvat een zeer toepasselijk en verleidelijk toetje dat natuurlijk chocola bevat. Daarna kunnen we bij een kopje koffie met friandises nog gezellig natafelen.
Proef de smaakverschillen tussen zout en zoet, tussen tintelend en strelend, maar bovenal laat de culinaire geneugten u verwennen. Bij het diner krijgt u twee glazen wijn en er staan karaffen water op de tafels. Kortom: geef u onmiddellijk op en laat u verleiden door deze tongstrelende gerechten.

Voor meer informatie over de tentoonstelling en de schilder klikt u hier

Wij hopen er samen met u een feestelijke en sfeerrijke avond van te maken. Aarzel dus niet u op te geven en met ons uw licht op te steken over en bij Schalcken. Vindt u het fijn om feestelijk gekleed te komen? Doe dat, het past in de sfeer van het verleiden.

We beginnen die middag om 17.00 uur in De Zaal met de lezing. Van de bubbels geniet u in de Lounge om aansluitend om 18.30 uur bij Art & Dining te beginnen met het diner.

U kunt zich aanmelden via de site. Uw aanmelding is pas geldig na betaling van € 45,- op rekening

NL 16 INGB 0003 395896. Vergeet u niet uw lidnummer en de naam van de activiteit te vermelden?

Uiterlijk half februari hopen wij uw aanmelding in ons bezit te hebben.

• Echte kunst in poppenhuis voor kinderafdeling Albert Schweitzer