Home > Activiteiten > Opening “De Scheffer” en Lang leve de collectie

16 oktober 2015
15.30 - 18.00 uur
Vol

Een feestelijke opening van de tentoonstelling

De directie van het Dordrechts Museum en het bestuur van de Vereniging Dordrechts Museum hebben het genoegen u uit te nodigen voor de feestelijke opening van de tentoonstellingen­:

• De Scheffer 2015,prijs voor jong talent
  • Aanwinsten Moderne en Hedendaagse kunst

De opening vindt plaats op vrijdag 16 oktober om 15:30 uur in Art & Dining bij het Dordrechts Museum. Inloop vanaf 15:00 uur.

Opening door Lisette Pelsers, directeur Kröller Müller Museum en Piet Sleeking, wethouder Cultuur.

De Scheffer 2015, Joost Krijnen, in het werk van beeldend kunstenaar Joost Krijnen (Breda 1983) worden energieke en monumentale gebaren afgewisseld met snelle schetsen. Dissonant en harmonieus; alles komt samen op papier en reageert op elkaar. Krijnen maakt speciaal voor deze tentoonstelling een werk op zaal. Moderne en Hedendaagse Aanwinsten. Het museum heeft de laatste jaren extra ingezet op het verwerven van 20ste eeuwse en hedendaagse schilderkunst. Deze tentoonstelling toont een selectie van zeer bijzondere aanwinsten van de laatste vijf jaar en laat zien hoe deze aansluit op de bestaande collectie. Lang Leve de Collectie! Aanwinsten Moderne en Hedendaagse kunst, De Scheffer 2015 ­en Nieuwe Gezichten op Dordrecht vormen samen de tentoonstelling Lang Leve de Collectie!

• Frank Ammerlaan wint De Scheffer 2013