Home > Activiteiten > Ontmoet opnieuw de collectie in het Dordrecht Museum

11.00 – 13.00 uur
Vol

Rondleidingen

Op zondagochtend door de zalen van het museum dwalen, schilderijen zien en genieten van de nieuwe kleuren die het verhaal van de collectie weer heel anders zichtbaar maken. Van een rondleider horen wat de verbinding met VDM is en hoe wij bijdragen aan de collectie. Ervaren dat onze vriendschap al 175 jaar duurt. Ook vandaag organiseren we bijzondere rondleidingen waaraan oude Dordtse culturele instellingen een inspirerende bijdrage leveren.

Stel u voor dat u in de Schefferzaal loopt en u hoort een gedicht bij een van zijn werken. Op meerdere moment en in verschillende zalen hebt u een bijzondere ontmoeting. De Alliance Française organiseerde een wedstrijd waarin het beeld van een schilderijen beschreven wordt in een gedicht.

We verzamelen onder de trap bij de Willaert, elk half uur vertrekt een groep.
Geeft u even aan hoelaat u graag wilt beginnen, wij houden daar met de groepsindeling rekening mee. Aanmelden is dan ook noodzakelijk. U ontvangt  kort voor het feestweekend bericht over het definitieve tijdstip waarop we u verwachten.
Er start een groep om: 11.00 – 11.30 – 12.00 of 12.30 uur.

Met uw VDM lidmaatschap heeft u gratis toegang in museum en deelname aan de rondleiding.

De meeste leden hebben een duo pas, dus neem gerust een vriend of buurvrouw mee. Maar denkt zeker ook aan uw kleinkinderen die samen met u kennis kunnen maken met het museum.

Na afloop geniet u voor € 1.75 p.p. van een kopje koffie met een lustrum petitfour in de Schoumanzaal. Voor de kinderen is er een glaasje fris met petitfour.

Als u een Museumkaart heeft, breng deze dan ook mee. Voor het museum betekent dit inkomsten.

Aanmelden vóór 17 november via de knop hierboven.  Vermeld uw voorkeur tijdstip achter uw lidnummer, 11.00 – 11.30 – 12.00 of 12.30 uur.

U kunt slechts 1 extra persoon inschrijven indien u in bezit bent van een duo-ledenkaart.

Op vertoon van uw uitnodigingskaart voor het weekend kunt u tussen 11.00 – 13.00 uur het lustrumboek ‘Lang zal ze leven!’ gratis in de Lounge afhalen.

• Filmverslag bijeenkomst ‘Zicht op Jongkind’