Home > Activiteiten > KLEIN! Poppen en poppenhuizen in Huis van GIJN

KLEIN! Poppen en poppenhuizen in Huis van GIJN

Huis van Gijn, Dordrecht

Poppen en poppenhuizen in Huis van GIJN

Schilderijen ter grootte van een postzegel, figuurtjes zo groot als een pink, een tapijt niet groter dan een lucifersdoosje, meubeltjes die kleiner zijn dan je hand. Waar kun je dit soort zaken vinden? Natuurlijk in een poppenhuis.

Helaas moeten we deze activiteit annuleren.

workshop

In Huis van Gijn is momenteel de tentoonstelling KLEIN! Poppen en poppenhuizen in Huis van Gijn. Bezoekers kunnen deze poppenhuizen uit de collectie bekijken maar daarnaast wordt gewerkt aan een nieuw poppenhuis. Ontworpen door kunstenaar Eric Sep wordt dit in februari, ingericht door meerdere mensen, geschonken wordt aan de kinderafdeling van het Albert Schweitzerziekenhuis.
Aanleiding voor deze tentoonstelling is de restauratie van een bijzonder 18e eeuws grachtenhuis in miniatuur, dat jarenlang een publiekstrekker was van de collectie, maar uiteindelijk in het depot belandde en in vergetelheid raakte. Onlangs werd het herontdekt, maar zo vervallen dat restauratie vereist was. Nu is het weer in oude luister te bewonderen naast vele andere poppenhuizen, zowel in de bekende tentoonstellingsruimte als in het historische gebouw.

Voor onze leden wordt er speciaal op 7 november a.s. van 13.00 tot 14.30 uur een workshop georganiseerd, voorafgegaan door een rondleiding langs de tentoongestelde poppenhuizen. Het aantal deelnemers is beperkt, maximaal 15, dus wees er snel bij. Uw bijdrage is € 10.-, inclusief materiaal en consumptie.

Mocht u met uw kind of kleinkind willen deelnemen aan een workshop, kijk dan op de site van het museum of in het eerstvolgende menu op welke data dat mogelijk is.

U kunt zich op de gebruikelijke manier aanmelden en uw bijdrage van € 10,- storten op rekening NL 16 INGB 0003 3958 96 t.n.v. Vereniging Dordrechts Museum. Vergeet u niet hierbij de activiteit en uw lidnummer te vermelden.

• Verborgen verhalen van Dordrecht

De Kaiyo-Maru, een Japans oorlogsschip van Dordtse bodem