Home > Activiteiten > Excursie Beelden aan Zee

Vol

VERZAMELEN 8.45 uur – retour 15.30 uur

VERTREKPUNT BUS parkeerplaats Sportcomplex Reeweg

KOSTEN € 45 incl. bus, koffie/thee, rondleiding en luxe lunch aan zee in strandtent Buena Vista

ENTREE op vertoon van Museum Jaarkaart, Vriendenloterij VIPkaart, Rembrandkaart, ICOM, Ooievaarspas of een kaartje aan de kassa

DEELNEMERS 45, op volgorde van inschrijving en betaling. Opgeven vóór 14 september!

Als eerste museum in Nederland breng BaZ in Miró Sculptures een volledig overzicht van de ontwikkeling van de beelden van Joan Miró. Geassembleerde en vrolijk beschilderde bronzen die met hun vormentaal verwijzen naar zijn kleurrijke surrealistische schilderijen. Het speelse experimentele karakter staat centraal.

Ook te zien zijn gipsen beelden van Hans/Jean Arp. De kunstenaar sneed in gipsen en bewerkte de delen tot nieuwe vormen. Hij was beeldhouwer, schilder, dichter en sieraadontwerper. Als oprichter van de DADA-beweging (Entartete Kunst) was hij van belang maar veelzijdig als hij was, rekent men hem ook tot het surrealisme en de abstracte kunst.

Interessant is de eerste solotentoonstelling van Vera Gulikers in Nederland. In haar sculpturen en schilderijen onderzoekt zij het vrouwelijke met ironische verwijzingen naar heersende schoonheidsidealen. Verscholen in hond of zwabber kan je haar beeltenis tegenkomen.

Opgeven en betaling uitsluitend via Activiteiten op de website van VDM onder vermelding van Excursie BaZ, uw lidnummer en uw (leden)achternaam.

• Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
    And there is no space, but there's left and right