Constable was een groot bewonderaar van Nederlandse 17eeuwse kunstenaars waaronder Rembrandt, Ruisdael en Cuyp.
In aanloop naar de grote Cuyp tentoonstelling die dit jaar op 3 oktober in Dordrechts museum van start gaat, is de Vereniging Dordrechts Museum in staat geweest een tijdslot te reserveren bij het Teylers Museum voor de tentoonstelling.

In ruil kunnen de Vrienden van het Teylers Museum later dit jaar de tentoonstelling ‘In het licht van Cuyp’ bezoeken.

We zijn -uiteraard onder voorbehoud van Corona maatregelen- welkom in het Teylers Museum op woensdag 23 juni van 11.00 tot 13.00 uur. Er wordt gewerkt met tijdsloten van 15 minuten waarin maximaal 12 personen per tijdslot toegang krijgen op basis van reservering.

De inschrijving is inmiddels gesloten.