Collecties als bron van inspiratie

Femke Hameetman: “De collecties van het Dordrechts Museum, Huis Van Gijn, het Regionaal Archief Dordrecht en het Hof van Nederland zijn indrukwekkend en een geweldige bron van inspiratie voor programmering, educatie en partnerships. Ik heb er zin in om in deze aantrekkelijke stad met een rijke geschiedenis aan de slag te gaan. Ik zie ernaar uit om met mijn nieuwe collega’s en met partners, makers en kunstenaars verder te bouwen aan dit unieke culturele cluster. Zodat nu en in de toekomst steeds meer mensen zich er welkom en thuis voelen”.

Voortbouwen op successen

Wethouder Rik van der Linden: “Het Dordrechts Museum is één van de kroonjuwelen van de stad. Het museum heeft de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Daarin heeft de

persoonlijkheid van de vertrekkend directeur Peter Schoon een grote rol gespeeld. De tentoonstelling ‘In het licht van Cuyp’ is daar een schitterend voorbeeld van. Voor de nieuwe directeur ligt er een mooie taak om daarop voort te bouwen. Gezien haar ervaring heb ik daar alle vertrouwen in.”

Het bestuur van Vereniging Dordrechts Museum is verheugd met de komst van Femke Hameetman en wenst haar veel succes toe in haar nieuwe functie.