Nieuw collectieboek van het Dordrechts Museum

In het Dordrechts Museum vind je zes eeuwen Nederlandse schilderkunst onder één dak. Schilderijen van voor 1600 tot hedendaagse kunst. Een levende collectie, waarin oud en nieuw elkaar ontmoeten. En juist daardoor raak je er niet snel uitgekeken. In het nieuwe boek Kijken naar zes eeuwen schilderkunst staat het plezier van het kijken voorop. Het is geen kunsthistorisch overzicht van stromingen en stijlen, eerder een wandeling met zijsprongen door zes eeuwen schilderkunst, die laat zien hoe aloude thema’s als ‘landschap’, ‘portret’ of ‘verhalen vertellen’ kunstenaars steeds opnieuw hebben geïnspireerd. Schilderijen staan naast elkaar in soms onverwachte combinaties, die uitnodigen tot kijken en vergelijken. Door pagina’s uit te klappen ontdek je weer nieuwe verbindingen. Tussen oud en nieuw, en tussen verschillende schilderkunstige opvattingen. Een uniek museumboek om vaak open te slaan en telkens weer anders te bekijken.