Welk voorwerp laat u straks zien in het Dordrechts Museum?

Het Dordrechts Museum maakt een tentoonstelling over de persoonlijke band die mensen uit Dordrecht hebben met hun woonplaats: I ♥Dordt. Die band willen we laten zien door middel van voorwerpen waar een verhaal achter zit. Een mooi, verrassend, of ontroerend verhaal. Of een bijzondere gebeurtenis. De tentoonstelling wordt gemaakt voor de verjaardag van Dordrecht: in 2020 is Dordt 8oo jaar stad.

We zoeken zoveel mogelijk voorwerpen en verhalen van verschillende mensen die in Dordrecht wonen, of een sterke band met de stad hebben. Samen gaan we met deze tentoonstelling een ode brengen aan onze mooie stad.

Welk bijzonder voorwerp en verhaal mogen wij van u tentoonstellen?

Denk bijvoorbeeld aan: Een foto, tekening, schilderij, document, sieraad, kledingstuk, gebruiksvoorwerp, boek, medaille of andere prijs, iets uit de inrichting van uw huis of werkruimte, entreekaartje van een evenement of wedstrijd, iets dat herinnert aan een bedrijf, club of vereniging, aan een huis waar u gewoond heeft, aan uw trouwdag of de geboorte van uw kinderen, noem maar op.

Veel is mogelijk. Enige voorwaarde is dat het niet groter dan 2 bij 3 meter kan zijn. Daarnaast is het handig als u het voorwerp een aantal maanden kunt missen, vanaf oktober dit jaar t/m het einde van de tentoonstelling (eind februari 2021).  Natuurlijk zullen wij er zeer voorzichtig mee omgaan en er goed voor zorgen.

Op zaterdag 17 oktober en maandag 19 oktober kunt u uw voorwerp inleveren bij het museum en vertellen waarom het symbool staat voor uw band met Dordt. Uw voorwerp is dan vanaf december 2 maanden lang te zien in het Dordrechts Museum.

Met welk voorwerp doet u mee? Meld u nu aan via www.dordrechtsmuseum.nl/ilovedordt om zeker te zijn van een plek op 17 of 19 oktober.

Wij zijn benieuwd en kijken uit naar uw aanmelding.
Het wordt pas echt een succes als zoveel mogelijk Dordtenaren een bijdrage leveren aan I ♥ Dordt! Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.