Centraal staan op deze Halloween-editie twee verborgen schatten uit ons depot: ‘Knekelballet’ van Betsy Westendorp-Osieck (1880-1968) en ‘De zeven hoofdzonden’ van Lizzy Ansingh (1875-1959).

Fantasierijke, onheilspellende schilderijen van twee opzienbarende vrouwelijke kunstenaars uit de vorige eeuw. Ansingh en Westendorp-Osieck maakten deel uit van de ‘Amsterdamse Joffers’: pioniers van de emancipatie.

Tijdens ‘Club M’ laten allerlei theatermakers zich inspireren door de macabere en intrigerende taferelen op de schilderijen. Met meeslepende klanken van Skazka Kwartet, kwieke humor van Thomas Dudkiewicz van performancecollectief URLAND en straffe statements van schrijver en performer Elfie Tromp en haar ‘Niet vandaag, Satan’ nemen ze de bezoeker mee in de duistere krochten van ons onderbewustzijn. Maar wees niet bang, want zoals deelnemende countertenor Ariah Lester al zegt: ‘Ik injecteer mijn publiek met hoop en liefde’.

Laat je meevoeren tijdens een verrassende Halloweenavond waarin beeldende kunst, live performances, muziek en theater samenkomen in een spannende en sfeervolle mix.

Aanmelden: kijk op https://www.dordrechtsmuseum.nl/nu-te-zien-doen/club-m/