André Besseling

André is op dit moment stadscontroller bij de gemeente Dordrecht. Hij heeft veel kennis en ervaring met bedrijfsvoering en financiën. Daarnaast heeft hij een belangrijke rol gehad in de aandelenverkoop van Eneco, die de gemeente enkele honderden miljoenen heeft opgeleverd en bij het maken van de investeringsagenda Dordt 2030. Om zaken goed af te ronden blijft hij na zijn start in het museum als stadscontroller ook nog enige tijd beschikbaar voor de overdracht en afronding van de begroting van 2023 van de gemeente Dordrecht.

Carlo Post: “Ik heb er alle vertrouwen in dat we met André de juiste opvolger hebben gevonden voor Patricia de Weichs de Wenne. Het is mooi als persoonlijke ambitie van een collega en mogelijkheden die er zijn bij elkaar samenkomen. Dat is goed voor de stad, goed voor het museum en goed voor de persoonlijke ontwikkeling.”

Ook Femke Hameetman, artistiek directeur van het museum is enthousiast over de komst van André. “André is een goede aanvulling voor het team in het museum.

We zien er dan ook naar uit om met André samen te werken aan de toekomst van de musea en het archief, zoals het publieksbereik en toegankelijkheid”, aldus Femke.

André is opgeleid aan de Hogeschool Rotterdam en Universiteit Nyenrode en heeft onder meer bij het ministerie van Buitenlandse Zaken gewerkt. Samen met zijn gezin woont hij in Dordrecht.

foto: Studio Roodenburch