In deze rondleiding komen kunst en feminisme samen. Influencer en kunstenaar Mignon Nusteling leidt je rond door het museum en vertelt over Gemma Mentzel (1917-1986). Gemma was een actieve vrouw in de wereld van cultuur en politiek. Ze zette zich in voor vrouwen, armen en werklozen, maar ook voor kunst en cultuur. Het gedachtengoed van Gemma lijkt in deze tijd actueler en relevanter dan ooit. Haar feministische daadkracht is nog altijd zichtbaar en kan een enorme inspiratie zijn voor de nieuwste golf feministen, die vooral online van zich laten horen. Er lopen veel meer lijntjes tussen haar leven en het museum dan je vooraf misschien denkt. Via verschillende schilderijen, van oud tot modern, loop je samen met Mignon door Gemma’s leven.