Home > Activiteiten > John van ’t Slot nader bekeken

Dordrechts Museum
27 januari 2017
€ 5,=

Op 27 januari geeft Gerrit Willems een inleiding op het werk van John van ’t Slot. Dit gebeurt op de zaal in het museum waar zijn werk hangt.

John van ’t Slot debuteerde samen met René Daniels eind jaren ’70. Zijn vroege werk werd bekend onder de stroming Wilde Schilderkunst : schilderen in een figuratieve en expressionistische stijl met een sterk gevoel voor humor. Ook kunstenaars als Marlene Dumas en Emo Verkerk behoorden tot deze beweging. Sinds die tijd heeft Van ’t Slot een groot oeuvre opgebouwd waarin figuratie en abstractie evenwaardige elementen zijn. In de zaal van het museum ‘Modern – Hedendaags’ wordt een kleine presentatie getoond uit dat bijzondere oeuvre en in relatie gebracht tot schilderijen uit de collectie van het Dordrechts Museum.

Zijn werk was onder andere te zien op de Biënnale van Venetië, in het Stedelijk Museum Amsterdam en het Museum of Contemporary Art in Chicago. Het Dordrechts Museum presenteerde in 2013 de grote overzichtstentoonstelling ‘Stop Making Sense, Nederlandse schilderkunst in de jaren’80’, met het werk van ‘wilde’ schilders als John van ’t Slot. Recentelijk verscheen een grote overzichtscatalogus van zijn schilderijen en werk op papier van 1976 tot en met mei 2016.

Kortom een kunstenaar die we eens nauwkeuriger onder de loep moeten nemen en onder uw aandacht moeten brengen. En wie kan dat beter doen dan Gerrit Willems, conservator moderne kunst?

De inleiding wordt gegeven op 27 januari, aanvang 14.30. We verzamelen in de welkomsthal van het Dordrechts Museum.

U kunt zich aanmelden via de site en door overmaking van uw bijdrage (€5,-) op rekeningnummer NL 16 INGB 0003395896 t.n.v. Vereniging Dordrechts Museum, onder vermelding van uw lidmaatschapsnummer en de activiteit.

• Winterbericht 2016