Home > Activiteiten > Bezoek aan tentoonstelling Kòrsou-Curaçao

13.30 - 15.00 uur
€. 7,50 of Museumjaarkaart
30

Vriendenbezoekdag. U kunt op eigen gelegenheid en voor eigen rekening het museum bezoeken.

Vriendenbezoekdag

Beste Vrienden,
Wij nodigen u van harte uit voor een bezoek aan het Nationaal Archief in Den Haag!

Het Nationaal Archief is het nationale geheugen van Nederland. In het Nationaal Archief vind je antwoorden op vragen die betrekking hebben op jouw leven, de geschiedenis van Nederland ook in relatie tot andere landen, en de samenleving. Via prachtige tentoonstellingen bieden we nieuwe inzichten in onze unieke collecties.

Wij ontvangen u graag op zaterdag 5 november van 13.30-15.00 uur. Wij hebben rondleiders gevraagd u mee te nemen op reis naar onze huidige tentoonstelling Kòrsou- Curaçao. Stemmen van toen, mensen van nu. Ontdek hier hoe de stemmen, muziek en documenten van toen nog steeds relevant en betekenisvol zijn. Meer informatie vindt u op: https://www.nationaalarchief.nl/beleven/tentoonstelling/korsou-curacao

Na afloop van de rondleiding kunt u nog op eigen gelegenheid door de tentoonstelling heen. Ook kunt u een bezoek brengen aan de onlangs vernieuwde installatie Opstand & Vrijheid (https://www.nationaalarchief.nl/beleven/tentoonstelling/opstand-vrijheid).

Het programma is als volgt:
13:30 uur Ontvangst in de hal met koffie en iets lekkers
14.00 – 15:00 uur Rondleiding door tentoonstelling Kòrsou – Curaçao
15.00 uur Einde, gelegenheid om zelf nog door de tentoonstelling te gaan of de installatie Opstand & Vrijheid te bezoeken.

Gaat u mee op reis naar Curaçao? Wat leuk! Er is plek voor maximaal 30 personen, en maximaal 2 personen per aanmelding. Kosten €7,50 of gratis met Museumkaart.
U kunt uzelf en eventuele introducé aanmelden via genootschap@nationaalarchief.nl

Dit kan tot en met zondag 29 oktober 2022.

Graag tot ziens bij het Nationaal Archief!

Bezoekadres Nationaal Archief: Prins Willem-Alexanderhof 20, Den Haag https://goo.gl/maps/makQvKDpFgr1vgpe9

Het Nationaal Archief ligt direct naast station Den Haag Centraal en hierdoor goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Plan uw reis op www.ns.nl. Komt u liever met de auto? U kunt tegen betaling parkeren in nabijgelegen parkeergarage Q-Park New Babylon. Vanaf hier is het nog 5 minuten lopen naar het Nationaal Archief.

• Herfstbericht 2022