Het bezoek aan de Onze Lieve Vrouwe Kathedraal bood verschillende mogelijkheden: zowel de kathedraal zelf, gebouw en inrichting, als de tentoonstelling Petrus Alamire, Meerstemmigheid in beeld, waren zeer de moeite waard.

Vanaf de kathedraal wandelden we naar Felix Pakhuis. De lunch in de sfeervolle ruimte aan de Godefriduskaai bij het Willemdok was uitstekend.

Op een steenworp afstand van het Felix Pakhuis staat het Museum Aan de Stroom (MAS). In drie kleinere groepen werden we rondgeleid door enthousiaste en deskundige gidsen. Het MAS is een indrukwekkend gebouw, met op iedere verdieping een mooi uitzicht over Antwerpen, het centrum, de Schelde en de oude dokken. Er zijn verschillende musea in het MAS ondergebracht, elke verdieping biedt een ander thema.

Nog lang niet uitgekeken stapten we in de bus naar Loenhout. In Herberg De Keizer sloten we een mooie VDM-dag af onder het genot van een Belgisch biertje of een ander drankje.

Meer kunst in beeld

Notulen ALV 2015

Verslag activiteit

verslag van de kunst & de rand