Voor het filmverslag klikt u hier>

Zoals te doen gebruikelijk waren alle deelnemers aan deze trip stipt op tijd. En om een bekend voetballer te citeren: elk voordeel heb zijn nadeel. Filevrij deze tocht ondernemen komt zelden voor. Een voordeel dus zou je zeggen, maar de eerste ploeg stond in elk geval nog voor de gesloten deuren van het Singer in Laren, een klein nadeel.
Eenmaal binnen en gesterkt door een kop koffie plus een bezoek aan de mooie museumwinkel konden we vanaf elf uur genieten van de tentoonstelling “Impressionism & Beyond, a wonderful journey”. En dat was het ook. De collectie van Van Vlissingen bevatte juweeltjes van onder andere Monet, Manet, Gauguin, Picasso, Van Dongen en vele anderen. Neem daarnaast nog even de werken van onze eerste kubist Lodewijk Schelfhout en de nieuwste aanwinst van Van Gogh mee en je hebt een mooi ingekleurd museumbezoek.
Na een voortreffelijke lunch op de Brink bij Mauve ging de tocht richting het raadhuis in Hilversum, een ontwerp van de beroemde architect Dudok. Twee enthousiaste rondleidsters namen de groepen onder hun hoede en lieten ons zeer uitgebreid de vernuftige staaltjes werk van Dudok zien. Zowel buiten met een horizontaal en verticaal lijnenspel als binnen waar door de bijzondere keuze van licht, kleur en materialen de grotendeels nog authentieke ruimtes zeer bezienswaardig zijn gebleven.
Na zoveel details heeft een mens behoefte aan een drankje en daarvoor konden we uitstekend terecht in Beeld en Geluid, waar nog een oude bekende uit Dordrecht (Ineke Middag) rondliep.
Eenmaal op de terugweg veranderde ons voordeel weer in een nadeel, want filevrij terug naar Dordt zat er beide keren niet in. Maar we kijken desondanks terug op twee zeer geslaagde dagen.

Verslag activiteit

atelier bezoek