Home > Activiteiten > Otto Dicke breed uitgemeten

Dordrechts museum
24 januari 2019
20.00 uur

Voor het verslag van deze activiteit klik hier

Op 9 december opent het Dordrechts Museum  een tentoonstelling over Otto Dicke. 2018 is zijn honderdste geboortejaar, reden genoeg om aan deze beroemde stadgenoot extra aandacht te besteden. Op 24 januari 2019 willen wij u graag meenemen in de tijd en sfeer rondom deze tekenaar en Picturiaan.

Otto Dicke, de rastekenaar werd geboren in een bijzondere, kleurrijke en ook muzikale familie. Op de vierentwintigste januari zullen we hem gedenken tijdens een sfeervolle en levendige avond die muzikaal zal worden opgeluisterd door neef Freek Dicke, gitarist en bekend als begeleider van Lenny Kuhr. Er wordt een korte film getoond waarin o.a. Otto Dicke geportretteerd is als een van de vier zonen van Dordrecht, er zullen anekdotes uit die tijd worden verteld o.a door zijn kleinzoon. Het programma ligt nog niet helemaal vast, maar dat het de sfeer oproept van weleer, met ook een tikje weemoed over die vervlogen mooie tijden, dat is zeker.

Op het filmpje kunt u ook de andere zonen van Dordrecht weer ontmoeten, Kors Monster, misschien hebt u nog muziekles van hem gehad, maar in ieder geval hebt u vanuit de Grote Kerk de door hem gecomponeerde klanken gehoord, Kees Buddingh die samen met hem een strip onder de naam Spekkie en Blekkie publiceerde, Aart Alblas, de verzetsheld die helaas de oorlog niet heeft overleefd en ik zag een korte glimp van Lou ten Bosch, toch ook een dierbare zoon van Dordrecht al heeft hij niet hetzelfde geboortejaar als ‘de vier’.

Op allerlei manieren brengen wij u terug in die tijd.

Wij nodigen u graag uit deze sfeervolle en levendige avond waarin de tijd rondom Otto Dicke centraal staat, bij te wonen. Zet de datum alvast in uw agenda en nog beter: meldt u direct aan!

Kosten aan deze avond verbonden zijn €10,- over te maken op het bekende rekeningnummer ovv uw lidmaatnummer en de activiteit ‘Dicke’. Wij zien u graag op 24 januari.

• Schefferaankoop 2018