Home > Activiteiten > Een tussentijds uitstapje naar Boijmans van Beuningen met Co Westerik en de Kunsthal met ‘Trouble in Paradise’

Museum Boijmans van Beuningen en de Kunsthal te Rotterdam
24 mei 2019
10.30-16.00
€ 15,-: incl. rondleidingen, excl. vervoer, entrée, koffie, lunch en consumpties.

De eerste tentoonstelling is in Boymans van Beuningen van de vorig jaar overleden Co Westerik met als titel ‘Dagelijkse Verwondering’. Co Westerik, met een uiterlijk dat je niet direct aan een kunstenaar doet denken, gaf jarenlang les in modeltekenen aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag en was lid van Verve. Er worden ongeveer 50 schilderijen, tekeningen en video’s getoond, verzameld vanuit musea maar ook als bruikleen van particulieren. Speciale aandacht gaat uit naar ‘het touwtje springende meisje’, de muurschildering waar we allemaal verrukt van waren, maar dat niet aan de slopershamer, ondanks de vele protesten, heeft kunnen ontkomen. We herinneren ons ook de vinger die zich aan het gras sneed. Hier, op de tentoonstelling is het te zien (waarbij u de pijn bijna kunt voelen). Co Westerik hield zeer nauwgezet dagboeken bij, deze worden voor het eerst op deze tentoonstelling getoond.
Het wordt een uitstapje met eigen vervoer. Wij verzamelen om half elf uur in de Espressobar naast de ingang voor een koffie en starten dan om elf uur met de rondleiding.
Wij stellen voor gezamenlijk te gaan lunchen in de Kunsthal, voor eigen rekening, hoewel wij wel wat tafels zullen reserveren. Het is daar vaak druk.

In de Kunsthal is een boeiende tentoonstelling onder de titel Trouble in Paradise. Het bevat een selectie uit de collectie van Rattan Chadha en omvat bijzondere werken van Nederlandse kunstenaars zoals Marlene Dumas, Marcel van Eeden, Marc Bijl, Folkert de Jong, maar ook van internationale namen als Gilbert&George, Francis Picabia en Thomas Hirschhorn en nog veel en veel meer. De opbouw van de collectie volgt de in de loop der tijden veranderende voorliefde van Rattan Chadha voor verschillende kunstvormen en is verdeeld in drie onderwerpen: Soul Searching, Delicious Confusion en tenslotte Forever Young. Het komt niet vaak voor dat een zo’n uitdagende privé collectie wordt getoond en wij brengen deze dan ook graag onder uw aandacht.
Komt u ook? Meldt u dan aan opdat wij de rondleidingen kunnen vastleggen.
Kosten zijn: € 15,00 p.p., dit is exclusief vervoer, entrée, koffie, lunch en consumpties. Betreft dus uitsluitend de rondleidingen.

• Een mooie Dicke familieavond